2010-10-18
 23:29:50

Jag har börjat skriva en liten berättelse...

Har börjat skriva en liten berättelse, vet inte hur lång den kommer bli eller vart den kommer sluta. Jag har alltid gillat historier, men har dyslexi så har väldigt svårt att få ner berättelsen i mitt huvud på papper. Ge gärna Feedback!
Del 1.
Adernalinet dunkar i hela kroppen. Jag önskar att jag hade kunnat stå här för alltid.  Jag tog statyetten och började gå mot trappan som ledde av scenen. Människorna som jag gick förbi dunkade mig i ryggen, log och klappade händerna. Jag svävade fortfarnade på moln och förstod knappt vad som hände runt om kring mig, men en sak förstod jag, jag hade lyckats om mormor bara hade levt så hon hade kunnat se mig nu!
"2 veckor, vem hade kunnat tro att ditt liv hade kunnat förändras så mycket på bara 2 veckor!" Harry satt i min soffa och små skrattade samtidigt som han blädrade igenom tidningarna. "jag förstår inte vad det var jag längtatde efter" jag tog en tidning och började bläddra igenom den. "Du ville det som alla andra vill när de bestämmer sig för att bli skådespelare, cash, brudar och snygga bilar, men det går i och för sig in under cash!" Jag slängde tidningen på bordet och kollade på han och sa "Du av alla borde veta bättre, du vet att jag hatar all uppståndelse och ha folk som förföljer mig överallt! Jag började spela teater som 5 åring då mina föräldrar dog och jag flyttade hem till mormor, det är för henne jag gör det!" "Ta det lungt jag vet det, men jag ser inte varför du inte njuter av det som kommer med, jag hade heltkalart köpt en ny bil om jag hade din lön." Harry småflinade och reste sig upp " Är det ok om jag tar med några servetter, jag kan säkert sälja dom dyrt till några av dina fans som står och väntar utanför på att du ska gå ut" Han skrattade högt och gick mot dörren. Jag tog ett av alla manus som jag hade fått hemskickade den senaste tiden och började läsa.
Jag vackande med ett ryck när dörrklockan ringde, jag släpade mig till dörren och öppnade och utanför dörren stod djävulen själv.
Adernalinet dunkar i hela kroppen. Jag önskar att jag hade kunnat stå här för alltid.  Jag tog statyetten och började gå mot trappan som ledde av scenen. Människorna som jag gick förbi dunkade mig i ryggen, log och klappade händerna. Jag svävade fortfarnade på moln och förstod knappt vad som hände runt om kring mig, men en sak förstod jag, jag hade lyckats om mormor bara hade levt så hon hade kunnat se mig nu!
"2 veckor, vem hade kunnat tro att ditt liv hade kunnat förändras så mycket på bara 2 veckor!" Harry satt i min soffa och små skrattade samtidigt som han blädrade igenom tidningarna. "jag förstår inte vad det var jag längtatde efter" jag tog en tidning och började bläddra igenom den. "Du ville det som alla andra vill när de bestämmer sig för att bli skådespelare, cash, brudar och snygga bilar, men det går i och för sig in under cash!" Jag slängde tidningen på bordet och kollade på han och sa "Du av alla borde veta bättre, du vet att jag hatar all uppståndelse och ha folk som förföljer mig överallt! Jag började spela teater som 5 åring då mina föräldrar dog och jag flyttade hem till mormor, det är för henne jag gör det!" "Ta det lungt jag vet det, men jag ser inte varför du inte njuter av det som kommer med, jag hade heltkalart köpt en ny bil om jag hade din lön." Harry småflinade och reste sig upp " Är det ok om jag tar med några servetter, jag kan säkert sälja dom dyrt till några av dina fans som står och väntar utanför på att du ska gå ut" Han skrattade högt och gick mot dörren. Jag tog ett av alla manus som jag hade fått hemskickade den senaste tiden och började läsa.
Jag vackande med ett ryck när dörrklockan ringde, jag släpade mig till dörren och öppnade och utanför dörren stod djävulen själv.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: